Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

Czym jest RDK

Rejestr Danych Kontaktowych osób fizycznych to baza, dzięki której administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych.

Rejestr prowadzi Ministerstwo Cyfryzacji.

Dane pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o:

·         dokumentach gotowych do odbioru,

·         rozpatrzeniu złożonych wniosków,

·         potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

 Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć. Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.

Jakie dane gromadzi RDK

·         imię i nazwisko

·         numer PESEL

·         numer telefonu komórkowego

·         adres poczty elektronicznej

Kto może przekazać dane do RDK?

·         Osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych

·         Osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego

Dane do RDK można wprowadzić osobiście lub za pośrednictwem urzędnika przy okazji wizyty w urzędzie.

Co załatwisz przy pomocy RDK?

Rejestr Danych Kontaktowych to sposób, by szybko i wygodnie uzyskać informacje na przykład o:

·         dokumentach gotowych do odbioru,

·         rozpatrzeniu złożonych wniosków,

·         potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.

·        

Krok po kroku

1.    Wypełnij wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.

2.    Wymagane Dokumenty

Wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.

Opłaty: Brak.

Miejsce złożenia i odbioru: Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie

Termin odpowiedzi: Automatycznie.

Tryb odwoławczy: Brak.

Uwagi

1.    Podstawą przetwarzania danych osobowych w rejestrze danych kontaktowych jest zgoda osoby, której dane dotyczą.

2.    Do rejestru danych kontaktowych swoje dane kontaktowe mogą przekazać tylko osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.

3.    Dane kontaktowe nie są wykorzystywane w celu kontaktu z osobami fizycznymi w zakresie związanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.

4.    W rejestrze danych kontaktowych wprowadza się, takie dane jak:

a.    imię,

b.    nazwisko,

c.     numer PESEL,

d.    jeden adres poczty elektronicznej,

e.    jeden numer telefonu komórkowego.

5.    Przekazywane dane są wprowadzane do rejestru danych kontaktowych po potwierdzeniu ich poprawności oraz przyporządkowaniu do osoby, której dane dotyczą, realizowanym przy użyciu jednorazowego kodu wysłanego odpowiednio na przekazany do tego rejestru adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego.

6.    W przypadku zmiany danych – gromadzonych w rejestrze danych kontaktowych - podlegają one automatycznej aktualizacji.  Dotychczasowe dane przechowywane są w rejestrze przez okres 4 miesięcy od daty zmiany, po czym są automatycznie usuwane.

7.    Dane kontaktowe podlegają usunięciu z rejestru danych kontaktowych – z mocy prawa – na podstawie przekazanej przez rejestr PESEL informacji o zgonie osoby fizycznej, której te dane dotyczą.

Podstawa prawna

Ukryj

1.    Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

2.    Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych.