Ćmielów dn. 04/03/2020r.

Ogłoszenie o zamówieniu Nr 3/2020

o wartości szacunkowej poniżej równowartości kwoty 30.000 euro pn.:

,,Wykonanie aktualizacji  Gminnej Ewidencji Zabytków, Programu opieki  nad zabytkami oraz  Planu ochrony zabytków na wypadek  konfliktu  zbrojnego i sytuacji  kryzysowych na terenie  Miasta i Gminy Ćmielów

 

1.       Zamawiający: Gmina Ćmielów, z siedzibą w Ćmielowie przy ul. Ostrowieckiej 40, 27-440 Ćmielów, NIP: 661-21-64-776, REGON: 830409910, tel. /15/ 8612018, e-mail: zamowienia@cmielow.pl

2.       Tryb udzielania zamówienia: zamówienie niniejsze jest prowadzone na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych, z uwagi na wartość, która nie przekracza równowartości kwoty 30.000 euro. /Dz. U. z 2019 roku, poz. 1843 z późn. zm./

3.       Opis przedmiotu zamówienia: przedmiotem zamówienia jest wykonanie:

- aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków (dalej jako GEZ),

- Programu  Opieki Nad Zabytkami dla  Miasta i Gminy Ćmielów na lata 2021-2024 (dalej jako Program),

- Planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych na terenie Miasta i Gminy Ćmielów (dalej jako Plan)

Wykonawca zobowiązany jest do :

a)       przeprowadzenia  weryfikacji  zabytków na termie Miasta i Gminy  Ćmielów oraz analizy kart adresowych zabytków objętych wojewódzką ewidencją zabytków celem wykonania  aktualizacji Gminnej Ewidencji Zabytków,

b)      wykonanie Programu opieki nad zabytkami dla miasta i Gminy Ćmielów na lata 2021-2024

c)       wykonania Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych na terenie Miasta i Gminy

Przedmiot zamówienia należy wykonać  zgodnie z:

a)       ustawą  z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie  zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z  2020r., poz. 282 z późn. zm.) w oparciu no wytyczne  zawarte w rozporządzeniu  Ministra  Kultury i Dziedzictwa  Narodowego  z dnia 26 maja 2011r. w sprawie  prowadzenia rejestru zabytków  krajowej, wojewódzkiej  i gminnej  ewidencji  zabytków  oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych  lub wywiezionych  za granice  niezgodnie z  prawem ( Dz. U. z 2011r., nr 113, poz. 661); wskazaniami zawartymi w poradniku metodycznym dla opracowania gminnego programu opieki nad zabytkami wydanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa.

b)      rozporządzeniem  Ministra Kultury z dnia 25 sierpnia 2004r. w sprawie  organizacji i sposobu  ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych (Dz. U. z  2004r., Nr 212, poz. 2153 ze późn. zm.)

c)       innymi obowiązującymi przepisami prawa  dotyczącymi przedmiotu umowy

Ponadto wykonawca zobowiązany jest do:

- sporządzenia stosownego projektu uchwały wraz z uzasadnieniem dla Rady Miejskiej w Ćmielowie, w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta i Gminy Ćmielów na lata 2021-2024;

- uzgodnienia treści Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami oraz uzyskania pozytywnej pisemnej opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;

- przedstawienia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Miasta i Gminy Ćmielów Radzie Miejskiej w Ćmielowie na posiedzeniach komisji rady oraz na sesji Rady Miejskiej w Ćmielowie;

- pozytywnego uzgodnienia Planu ochrony zabytków  na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych na terenie  Miasta i Gminy Ćmielów  z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Kielcach oraz właściwym  terenowo organem obrony cywilnej na obszarze powiatu;

- przeprowadzenie procesu opiniowania Programu zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

- po stronie Wykonawcy ciążą wszelkie uzgodnienia przedmiotu zamówienia, przeprowadzenie konsultacji społecznych Programu  oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych danych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.

Wykonawca zobowiązany jest do stałego kontaktu z przedstawicielami Zamawiającego, w celu monitorowania postępu prac, odpowiedniego przepływu informacji, zapewniając terminową realizację zamówienia. W tym celu poza wyznaczonymi terminami spotkań oraz konsultacji należy raz w miesiącu drogą e-mailową przedstawić zakres prowadzonych prac oraz stopień ich zaawansowania.

Wykonawca przenosi na Zamawiającego, bez odrębnych świadczeń Zamawiającego, autorskie prawa majątkowe do opracowań będących przedmiotem zamówienia na wszystkich polach eksploatacji, wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019r., poz. 1231 z późn. zm.). W szczególności Zamawiający uzyskuje prawo do nieograniczonego korzystania, rozporządzania, powielania, udostępniania innym osobom, wprowadzania do pamięci komputera, rozpowszechniania, w tym wprowadzania do obrotu oraz publicznego prezentowania dzieła. Wykonawca zezwala Zamawiającemu na wykonywanie praw zależnych, o których mowa w art. 2 ww. ustawy. Wykonawca wyraża zgodę na dokonywanie przez Zamawiającego poprawek, uzupełnień, skrótów i wszelkich innych zmian w treści dokumentacji, jakie Zamawiający uzna za stosowne oraz na rozporządzanie i korzystanie z tak zmienionej przez Zamawiającego dokumentacji. Wykonawca wraz z dokumentacją przedłoży Zamawiającemu pisemne oświadczenie autorów, wyrażające zgodę na dokonywanie przez Zamawiającego poprawek, uzupełnień, skrótów i wszelkich innych zmian w treści dokumentacji oraz na rozporządzenie i korzystanie z tak zmienionej dokumentacji.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.20.00.00-0

Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do:

1)      uaktualnienia Planu/Programu zgodnie z uwagami zgłoszonymi przez  instytucje i organy opiniujące

2)      przedłożenia  zamawiającemu 4 egz. Planu i Programu w wersji papierowej, 4 egz. w wersji elektronicznej oraz  zaktualizowanej gminnej ewidencji zabytków  w ilości 4 egz. w formie papierowej i elektronicznej  kart zabytków.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

4.       Termin wykonania zamówienia: zamówienie należy wykonać w terminie do 30/09/2020r.

5.       Warunki udziału w postępowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie, co najmniej dwa programy opieki  nad zabytkami.

Ocena spełnienia tego warunki zostanie dokonana zgodnie z zasadą spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy zawartego w formularzu ofertowym (wykaz wykonanych programów) oraz załączonych do oferty referencji/poświadczeń potwierdzających ich należyte wykonanie.

6. Wykaz dokumentów, jakie mają załączyć wykonawcy do oferty:

a)  uzupełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia

b) kopię referencji lub poświadczeń potwierdzających należyte wykonanie programów opieki  nad zabytkami wskazanych w formularzu ofertowym.

7. Opis sposobu przygotowania oferty: ofertę należy sporządzić na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia. Ofertę należy sporządzić w języku polskim, czytelnie. Oferta wraz z załączonymi dokumentami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania zgodnie z aktem rejestracyjnym lub zawierać odpowiednie upoważnienia. Złożenie oferty w niniejszym postępowaniu oznacza pełną akceptację warunków zawartych we wzorze umowy.

Ofertę należy złożyć/przesłać: sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów ul. Ostrowiecka 40, lub elektronicznie na adres e-mail: zamowienia@cmielow.pl. Na kopercie zawierającej ofertę lub w temacie  e-mail należy umieścić następujące informacje: „oferta w post. Nr 3/2020”.

Termin związania z oferta: 30 dni  od dnia, w którym  upływa termin składania ofert.

8. Opis sposobu obliczania ceny ofertowej:

Cena ofertowa musi zawierać wszelkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia i musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku VAT. Cena ofertowa zawiera wszelkie koszty i opłaty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia.  Cena ofertowa będzie obowiązywała przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.

9.Kryterium oceny ofert: najniższa cena ofertowa brutto- 100%

10. Miejsce, termin składania i otwarcia ofert: oferty należy złożyć/przesłać do dnia: 12/03/2020r. do godz. 12:00 – sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie, ul. Ostrowiecka 40, 27-440 Ćmielów, lub elektronicznie na adres e-mail: zamowienia@cmielow.pl

Oferty złożone/przesłane po w/w terminie nie będą podlegać rozpatrzeniu. (liczy się data i godzina wpływu do urzędu lub na serwer)

Oferty zostaną otwarte/odczytane w dniu: 12/03/2020r. o godz. 12:15 w Urzędzie Miasta i Gminy w Ćmielowie ul. Ostrowiecka 40, 27-440 Ćmielów w pokoju nr 0 (parter)

11. Pozostałe informacje:

a) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany albo odwołania niniejszego ogłoszenia przed upływem terminu składania ofert bez podania przyczyny oraz możliwość zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru którejkolwiek z ofert.

b) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do uzupełnienia oferty  o brakujące dokumenty w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

c) Umowa zostanie zawarta niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty. Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie opublikowanie na stronie www.bip.cmielow.pl i na tablicy ogłoszeń w tut. urzędzie.

d) warunki zmiany umowy zawarto we wzorze umowy.

e) Zamawiający może żądać wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, dokonywać oczywistych poprawek omyłek rachunkowych i/lub pisarskich

f) Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie opublikowanie na stronie www.bip.cmielow.pl i na tablicy ogłoszeń w tut. urzędzie.

g) Warunki zmiany umowy zawarto we wzorze umowy.

12. Klauzula RODO

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U.UE.. L. 2016 nr 119, s. 1 ze zm.) , zwanego dalej  „RODO” informuje, że:

- Administratorem Państwa danych jest Gmina Ćmielów ul. Ostrowiecka 40, 27-440 Ćmielów tel./fax /15/ 8612018 e-mail: urzad@cmielow.pl zwany dalej  „Administratorem” lub  „Zamawiającym” ;

- Administrator  wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym może  Pani/Pan skontaktować  się pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl; lub pisemnie, kierując  korespondencję  pod adres siedziby  Administratora.

- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu  przeprowadzenia postępowania  o udzielenie  zamówienia publicznego, opisanego w art. 2 pkt. 7a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r., poz. 1843ze zm.) zwanej dalej „ustawą” lub „pzp”, na :  ,,Wykonanie aktualizacji  Gminnej Ewidencji Zabytków, Programu opieki  nad zabytkami oraz  Planu ochrony zabytków na wypadek  konfliktu  zbrojnego i sytuacji  kryzysowych na terenie  Miasta i Gminy Ćmielówzwanego  dalej „zamówieniem” prowadzonym w trybie art. 4 pkt. 8 ww. ustawy

-  Pani/Pana dane  osobowe  będą przetwarzane  na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – jako niezbędne  do wypełnienia  obowiązku  prawnego ciążącego na Administratorze  na mocy przepisów  ustawy  Pzp, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych  oraz innych przepisów prawa.

- W związku  z przetwarzaniem  danych w celu, o których  mowa  w ust. 3, odbiorcami Pani/Pana danych  osobowych mogą być:

a) podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa;

b) podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem są  współadministratorami danych osobowych lub przetwarzają w imieniu Administratora dane osobowe, jako podmioty przetwarzające;

c) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp lub innych przepisów prawa

1). Administrator może przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych[1]

2)  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w pkt. c. Zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, przez okres  co najmniej 5 lat licząc od początku roku następującego po roku, w którym realizowane było zadanie, a  jeżeli  zobowiązania  wskazane w ofercie i umowie  przekroczą  ww. przedział czasowy,  okres  przechowywania obejmuje ten  termin.  Ponadto dane osobowe będą przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020r. poz. 164 z późn. zm.), akty wykonawcze do tej ustawy oraz inne przepisy prawa.

3). W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu:

a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym, gdyby wykonanie tego obowiązku przez Zamawiającego, wymagało niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od Pani/Pana, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podanie nazwy lub daty postępowania (zakończonego postępowania) o udzielenie zamówienia[2]

b) prawo żądania sprostowania danych osobowych które są nieprawidłowe, a także prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych - przy czym skorzystanie przez Panią/Pana, z tego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp[3] ani naruszać integralności protokołu oraz jego załączników[4]

c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach:

-  gdy kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający  Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,

-  jeżeli przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się usunięciu danych  osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania,

-  Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne  Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

-  Jeżeli wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania –  do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są  nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu

    - przy czym, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu[5], a nadto od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych spowoduje ograniczenie przetwarzania tych danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Zamawiający nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO[6]

4). W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu:

a) prawo do usunięcia danych osobowych, gdyż na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), d) oraz e) RODO  – prawo to nie ma zastosowania w związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w ust. 3;

b)  prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż nie ma ono zastosowania, jeżeli podstawę prawną przetwarzania tych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

c)  prawa do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO.

5). Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

6). Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych skutkuje konsekwencjami określonymi w przepisach Pzp, w tym wykluczeniem z postępowania o udzielenie zamówienia,

7). Nie podlega Pani/Pan decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO.

Zgodnie z treścią art. 8a ust. 2 -4 ustawy Pzp informujemy iż:

- w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1– 3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane  dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.

- skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania  lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień  umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. - wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.

Do obowiązków Wykonawcy należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio  pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

13. Osoby upoważnione do kontaktów z Wykonawcami:

Anna Kral (Program, GEZ), Iwona Tarnowska (Plan)– Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów, ul. Ostrowiecka 40, pokój nr 1,  tel./fax. /15/ 8612018 w sprawie przedmiotu zamówienia

Romuald Wójcik – Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów, ul. Ostrowiecka 40, pokój nr 11,  tel./fax. /15/ 8612018 w sprawie procedury

14. Niniejsze ogłoszenie opublikowano na stronie internetowej: www.bip.cmielow.pl i na tablicy ogłoszeń w UMiG w Ćmielowie.

15. Załączniki:

a) formularz ofertowy – zał. nr 1;

b) wzór umowy– zał. nr 2;

W/w załączniki dostępne są na stronie internetowej, na której opublikowano niniejsze ogłoszenie oraz w pokoju nr 0 w Urzędzie Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów, ul. Ostrowiecka 40.

Sporządził: Romuald Wójcik                                                                                                 

Ćmielów dn. 04/03/2020r.                                                                  Zatwierdził:

                                                                                                Burmistrz Ćmielowa

 

                                                                                                    /-/ Joanna Suska

 

 

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



[1] W takim przypadku należy udostępnić informacje o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję

odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1

akapit drugi, wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz informację o sposobach

uzyskania kopii tych zabezpieczeń lub o miejscu ich udostępnienia

[2] Patrz art. 8a ust. 2 oraz art. 97 ust. 1a ustawy Pzp.

[3] Patrz art. 8a ust. 3 ustawy Pzp

[4] Patrz art. 97 ust. 1b ustawy Pzp

[5] Patrz art. 8a ust. 4 ustawy Pzp

[6] Parz art. 96 ust. 3b ustawy Pzp