post. nr  18/2020                                                                                             Ćmielów dn.  28/12/2020r.

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: 

„Budowa oświetlenia drogowego”

 

Gmina Ćmielów zaprasza do złożenia oferty cenowej w zamówieniu publicznym o wartości szacunkowej poniżej 30.000 euro na budowę oświetlenia drogowego.

 

I. Nazwa oraz adres Zamawiającego

Gmina Ćmielów ul. Ostrowiecka 40, 27-440 Ćmielów,  tel. 8612018 e-mail: zamowienia@cmielow.pl NIP: 661-21-64-776, REGON: 830409910, www.bip.cmielow.pl Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek w godz. od 7.30 do 15.30

 

II. Podstawa prowadzenia postępowania

Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.– Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2019r., poz. 1843 ze zm.) na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy.

Zapytanie ofertowe zostało opublikowane:

- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego,

- na stronie internetowej www.bip.cmielow.pl

 

III. Opis przedmiotu oraz zakres zamówienia

1.                  Przedmiotem zamówienia budowa oświetlenia drogowego w miejscowościach: Czarna Glina i Borownia, Ćmielów ul.Skała, w m. Piaski Brzóstowskie i m. Ćmielów i Podgrodzie gm. Ćmielów

CPV: 45316110-9 instalowanie urządzeń oświetlenia  drogowego

34928500-3 oświetleniowy sprzęt uliczny

45315300-1 instalacje zasilania elektrycznego

Zadanie nr 1: Budowa oświetlenia  drogowego w m. Czarna Glina i Borownia

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę oświetleniowej linii napowietrznej o dł. 130 (138)m na istniejących  słupach elektroenergetycznych oraz o dł. 30(35)m wydzielonego oświetlenia  drogowego wraz z posadowienie 1 słupa z montażem 1 oprawy oświetleniowej.
  2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót  wykona geodezyjne wyznaczenie robót
  3. Wykonawca przywróci nawierzchnie  do stanu poprzedniego.
  4. Wykonawca wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.

 Zadanie nr 2  Budowa oświetlenia  drogowego w m. Ćmielów ul. Skała

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę wydzielonego oświetlenia drogowego  o dł. 162(170)m  wraz z posadowieniem 4 słupów i  montażem 2 opraw oświetleniowych.
  2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót  wykona geodezyjne wyznaczenie robót
  3. Wykonawca przed rozpoczęciem robót  opracuje  projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie  zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządcówa. dróg,
  4. Wykonawca uzyska od zarządy drogi zezwolenie na  prowadzenie  robót w pasie drogowym.
  5. Wykonawca dokona odbudowę nawierzchni drogi do stanu poprzedniego
  6. Wykonawca wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą

 Zadanie nr 3  Budowa oświetlenia  drogowego w m. Piaski Brzóstowskie

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje: wymianę  słupa, przełożenie linii energetycznej i istniejącego przyłącza napowietrznego, budowę linii elektroenergetycznej o dł. 40(45)m na istniejących  słupach elektroenergetycznych, budowę wydzielonego odcinaka  oświetleniowego  o dł. 336(345)m  montaż 6 słupów  oraz 4 lamp oświetleniowych.
  2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót  wykona geodezyjne wyznaczenie robót
  3. Wykonawca dokona odbudowę nawierzchni drogi do stanu poprzedniego
  4. Wykonawca wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą

 Zadanie nr 4  Budowa oświetlenia  drogowego w m. Ćmielów i Podgrodzie

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje budowę wydzielonego oświetlenia drogowego  o dł. 156(165)m, montaż 3 słupów oraz zawieszenie  2 opraw oświetleniowych.
  2. Wykonawca przed rozpoczęciem robót  wykona geodezyjne wyznaczenie robót
  3. Wykonawca przed rozpoczęciem robót  opracuje  projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, który zostanie  zatwierdzony przez odpowiednie organy i zarządcówa. dróg,
  4. Wykonawca uzyska od zarządy drogi zezwolenie na  prowadzenie  robót w pasie drogowym.
  5. Wykonawca dokona odbudowę nawierzchni drogi do stanu poprzedniego
  6. Wykonawca wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą

 Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej przedmiarze robót oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki do niniejszego zapytania ofertowego.

2. Wykonawca składając ofertę w niniejszym postępowaniu zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia opisany w dokumentacji technicznej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w zapytaniu ofertowym. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia (projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, zapytanie ofertowe oraz decyzje i uzgodnienia ) należy traktować, jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.

3. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach załączonych do zapytania ofertowego opisano  przedmiot zamówienia ze wskazaniem  określeń, oznaczeń, o których mowa w art. 29 ust. 3 oraz art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3  ustawy Prawo zamówień publicznych, należy  przyjąć, że wskazaniu takiemu  towarzyszy  określenie „lub równoważny”

4. Wykonawca winien dokładnie zapoznać się ze zapytaniem ofertowym, placem przeszłych budów   (zalecane), dokumentacją techniczną, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz przedmiarami robót tak aby złożona oferta dotyczyła wszystkich możliwych robót w sposób gwarantujący  prawidłowe, kompletne  i terminowe wykonanie zamówienia.

5. Sposób wykonania zamówienia określają: projekt budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót, wzór umowy i zapytanie ofertowe.

6. Do obowiązków Wykonawcy należy:

1) wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej ustaleniami i postanowieniami oraz zgodnie ze zapytaniem ofertowym, zasadami sztuki budowlanej, wiedzą techniczną, prawem budowlanym, normami i innymi obowiązującymi przepisami dotyczącymi realizacji robót budowlanych;

2) wykonanie na swój koszt wszelkich robót tymczasowych, umożliwiających wykonanie przedmiotu umowy;

3) protokolarne przejęcie terenu rozbiórki i przygotowanie wykonania przedmiotu umowy łącznie z wykonaniem robót pomocniczych koniecznych dla realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy. Teren udostępniony Wykonawcy przez Zamawiającego nie może być używany przez Wykonawcę dla celów innych niż realizacja umowy. Wykonawca winien utrzymywać wszelkie obiekty oddane mu do dyspozycji w dobrym stanie w czasie, kiedy je zajmuje. Winien on w chwili ukończenia umowy, przywrócić je do ich stanu pierwotnego, z uwzględnieniem normalnego zużycia.

4) Wykonawca dokona odbudowy zniszczonych podczas wykonywania robót  dróg, placów, terenu do stanu sprzed wejścia na rozbiórkę z zachowaniem technologii odtwarzanej, chyba, że inne dokumenty (warunki realizacji, decyzje, dokumentacja techniczna lub treść niniejszego zapytania ) stanowią inaczej.

5) zorganizowanie we własnym zakresie i na własny koszt zaplecza socjalnego oraz produkcyjnego,

6) opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą jak i kopii wszystkich dokumentów przekazanych odpowiednim służbom i właściwym organom przy realizacji przedmiotu umowy.

7) przywrócenie do stanu z dnia przejęcia wszelkich nieruchomości zajętych czasowo w związku z realizacją przedmiotu umowy oraz naprawa wszelkich ewentualnych szkód powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy i na innych nieruchomościach sąsiadujących. W przypadku niewykonania powyższych zobowiązań przez Wykonawcę, Zamawiający na podstawie wycen zaistniałych szkód ma prawo potrącić ich wartość z należnego Wykonawcy wynagrodzenia wynikającego z umowy. Wykonawca, na swoją odpowiedzialność i koszt winien podjąć wszelkie środki zapobiegawcze, wymagane przez dobrą praktykę budowlaną oraz panujące okoliczności, aby chronić sąsiednie nieruchomości przed nadmiernym obciążeniem w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Wykonawca winien zabezpieczyć Zamawiającego przed wszelkimi skutkami finansowymi z tytułu jakichkolwiek roszczeń wniesionych przez właścicieli lub użytkowników sąsiadujących nieruchomości. Wykonawca ponosi wszelkie skutki finansowe z tytułu takich roszczeń wniesionych przez właścicieli lub użytkowników sąsiadujących nieruchomości.

8) Zamawiający ma prawo żądać inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w formie kopii mapy zasadniczej (w ilości 3 egz.) przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego

9) utrzymywanie w czystości zaplecza placu budowy, dróg publicznych itp. Wykonawca ponosi w tym zakresie pełną odpowiedzialność przed policją i innymi służbami publicznymi. W przypadku nie wywiązywania się z tego obowiązku przez Wykonawcę Zamawiający ma prawo powierzyć powyższe obowiązki innemu podmiotowi, a kosztami obciążyć Wykonawcę.

10) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność karną, cywilną i administracyjną z tytułu wypadków i szkód powstałych wskutek nienależytego wykonania postanowień umowy, a także w związku z wykonywaniem czynności w zakresie realizacji umowy.

11) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu budowy, z uwzględnieniem zanieczyszczenia powietrza, wody i gruntu oraz postępowania z odpadami, w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego. Ewentualne kary związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz niewłaściwym postępowaniem z odpadami naliczone w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy i wynikające z działalności Wykonawcy ponosi Wykonawca. Wykonawca ponosi również wszelką odpowiedzialność za szkody wyrządzone, podczas wykonywania przedmiotu umowy, własnym działaniem, osobom trzecim na placu budowy i na terenie przyległym do placu budowy w stopniu całkowicie zwalniającym od odpowiedzialności Zamawiającego.

12) wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dziennika budowy w formacie wymaganym przez polskie prawo budowlane z aktualnymi wpisami dokonywanymi przez odpowiedni i uprawniony personel Wykonawcy. Dziennik budowy będzie każdorazowo, w czasie godzin roboczych, dostępne do konsultacji dla Zamawiającego i innych osób uprawnionych na mocy polskiego prawa budowlanego. Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie dziennika budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami i rejestrowanie w nim zdarzeń w kolejności ich występowania tak, aby można było na podstawie tych zapisów odtworzyć przebieg realizacji robót.

13) wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia stwierdzonych przez Zamawiającego niedociągnięć i zaniedbań w terminie ustalonym przez Zamawiającego.

14) po zakończeniu robót Wykonawca jest zobowiązany uporządkować teren budowy  i przekazać go Zamawiającemu w terminie ustalonym dla odbioru robót.

15) w terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć  Zamawiającemu oświadczenie o przyjęciu obowiązków Kierownika Budowy. Nie dostarczenie powyższego oświadczenia w w/w terminie skutkować będzie zwłoką w terminie przekazania terenu budowy i rozpoczęcia robót. Zwłoka z tego tytułu będzie traktowana, jako powstała z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót.

16) wykonawca dokona zgłoszeń prowadzonych robót do odpowiednich organów lub uzyskania niezbędnych zezwoleń od odpowiednich organów,

17) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu  i zatwierdzenia  go w instytucjach do tego upoważnionych przepisami prawa (tam gdzie jest to wymagane)

18) wniesienie opłaty za zajęcie pasa drogowego na czas prowadzenia robót,

19) opracowanie dokumentacji powykonawczej

7. Sposób wykonania zamówienia określają: dokumentacja techniczną, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, wzór umowy i niniejsze zapytanie ofertowe.

 

IV. Termin wykonania zamówienia: zamówienie należy wykonać w terminie do: 30 kwietnia 2021 roku.

 

V. Opis sposobu przygotowania oferty

Przygotowanie oferty:

1)      Ofertę należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego – formularz ofertowy.

2)      Do oferty należy dołączyć kopię uprawnień budowlanych osoby przewidzianej na stanowisko kierownika budowy.

3)      Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

4)      Zamawiający nie odsyła nadesłanych ofert.

 

VI. Miejsce oraz termin składania ofert.

1. Ofertę sporządzoną na formularzu ofertowym należy złożyć w terminie do dnia  12 stycznia 2021 roku do godz. 12:00 - sekretariat (pokój nr 15) Urzędu Miasta i Gminy w Ćmielowie ul. Ostrowiecka 40, 27-440 Ćmielów lub listownie na adres j.w. lub elektronicznie (skan podpisanej oferty) na adres e-mail: zamowienia@cmielow.pl

Na kopercie lub w  nagłówku e-maila  należy wpisać „oferta na budowę oświetlenia drogowego”

2.Liczy się godzina wpływu do tut. urzędu lub wpływu na serwer.

3.Oferty złożone po terminie nie będą podlegać rozpatrzeniu.

 

VII. Opis sposobu obliczenia ceny

1.Cena podana w ofercie winna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez zamawiającego.

2.Cena oferty powinna być podana następująco: cena brutto (z VAT) w tym: cena netto, kwota podatku od towarów i usług (VAT).

3.Do porównania ofert będzie brana pod uwagę cena ofertowa brutto  - 100%.

4.Cena  podana przez wykonawcę w ofercie będzie ceną stałą i nie ulegnie zmianie przez cały okres trwania umowy. Wartości należy podać w złotych polskich, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

5.Cena ofertowa musi zawierać wszelkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia. W cenie ofertowej wykonawca winien zawrzeć wszelkie koszty nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia tj.: koszty zabezpieczenia placu budowy, koszty przygotowania dokumentacji odbiorowej; koszty doprowadzenia nawierzchni terenu po zakończeniu budowy do stanu pierwotnego;  koszt wywozu i utylizacji odpadów powstałych w skutek prowadzenia robót, (koszt inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej);  koszty organizacji zaplecza i placu budowy wraz z dostarczeniem i niezbędnym doprowadzeniem energii elektrycznej i wody oraz zabezpieczeniami wynikającymi z przepisów BHP i ppoż. i przepisów ruchu drogowego; koszty segregowania, składowania i transportu odpadów oraz wywozu ziemi i gruzu budowlanego, wywozu oraz opłat za czas ich składowania, koszty przeprowadzenia wszelkich wymaganych przepisami prób, badań, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót,  koszty dopuszczenia do prac z PGE oraz koszty uzgodnień i zajęcia pasa drogowego oraz koszty sporządzenia i uzgodnienia  projektu organizacji ruchu i uzgodnienia zajęcia  pasa drogowego z zarządcą drogi, koszty kompleksowej obsługi geodezyjnej: tyczenie, bieżąca obsługa geodezyjna, inwentaryzacja powykonawcza w trzech egzemplarzach.  Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację geodezyjną powykonawczą oraz przekazać ją Zamawiającemu wraz z potwierdzonym zgłoszeniem złożenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego. Wykonawca w terminie do 2 miesięcy od daty odbioru przekaże Zamawiającemu mapę inwentaryzacji przyjętą do zasobu Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Brak inwentaryzacji w powyższym terminie skutkować będzie zleceniem opracowania mapy przez Zamawiającego, a kosztami jej wykonania zostanie obciążony Wykonawca; koszty odszkodowań za szkody wyrządzone podczas prowadzenia robót budowlanych,   koszty zabezpieczenia i ubezpieczenia placu budowy i odpowiedniego oznakowania, koszty uzgodnień i zawiadomień gestorów obiektów i infrastruktury wynikającej z wydanych warunków technicznych oraz inne koszty konieczne i niezbędne do poniesienia celem realizacji zamówienia.

 

VIII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis  sposobu dokonania oceny ich spełniania: zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. co najmniej jedną osobą legitymującą się kwalifikacjami zawodowymi do objęcia funkcji kierownika budowy. Osoba przeznaczona na to stanowisko musi posiadać wymagane przepisami prawa uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń  elektrycznych i energetycznych bez ograniczeń.

Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333). Zamawiający dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020r. poz. 220). Osoby wskazane przez wykonawcę w wykazie osób muszą posiadać znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację.

Zamawiający uzna uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniejszych przepisów pod warunkiem, że będą uprawniały do kierowania robotami budowlanymi związanymi z danym obiektem budowlanym będącym przedmiotem zamówienia.

Wykonawca w formularzu ofertowym wskaże kierownika budowy  oraz dołączy do oferty kopię uprawnień zawodowych ww. osoby.

 

IX. Kryteria oceny ofert

1. Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierować jednym kryterium  tj. cena ofertowa brutto – 100%.

2. Cena określona w ofercie wykonawcy będzie rozumiana, jako wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia i nie podlega waloryzacji. Zamawiający zwraca uwagę, że zgodnie z art. 632 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny „jeżeli strony umówiły się na wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac”.

Wykonawca jest zobowiązany skalkulować cenę ofertową brutto za wykonanie zamówienia, tak aby obejmowała wszelkie koszty i składniki związane z  wykonaniem zamówienia, warunki stawiane przez Zamawiającego oraz wszelkie koszty jakie poniesie wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, koszty robót,  dostawy i montażu, koszty wykonania dokumentacji  powykonawczej, w tym geodezyjnej, koszty niezbędnych opłat i uzgodnień z zarządcami dróg i sieci energetycznej, koszty opracowania i wdrożenia organizacji ruchu na czas budowy oraz z tym związane opłaty i uzgodnienia   oraz inne koszty niezbędne do prawidłowej i terminowej realizacji zamówienia.

3.Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który spełnia wszystkie wymienione wymagania oraz przedstawi ofertę o najniższej cenie brutto.

4.W przypadku przedłożenia ofert o takiej samej cenie, Wykonawcy zostaną wezwani do złożenia oferty dodatkowej.

5.Jeżeli ceny ofert będą przekraczały kwotę, jaką zamierza się przeznaczyć na realizację zamówienia,  Zamawiający zastrzega sobie prawo do podjęcia negocjacji w zakresie oferowanej ceny z Wykonawcami, którzy złożyli oferty lub unieważnienia postępowania.

6.Zamawiający nie będzie dokonywał oceny oferty, jeżeli:

-                    zostanie złożona po terminie składania ofert,

-                    jej treść nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego,

-                    wykonawca nie wskaże w formularzu ofertowym kierownika budowy 

 

X. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Romuald Wójcik – Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów, ul. Ostrowiecka 40, pokój nr 11,  tel./fax. /15/ 8612018, e-mail: zamowienia@cmielow.pl w sprawie procedury

Paweł Cielecki  – Urząd Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów, ul. Ostrowiecka 40, pokój nr 12,  tel./fax. /15/ 8612018 e-mail: zamowienia@cmielow.pl, w sprawie przedmiotu zamówienia

w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek – piątek od 7.30 do 15.30

Wykonawca może zwrócić się o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego kierując zapytania na ww. adres.  Treść zapytań oraz wyjaśnień  zamawiającego publikowana jest stronie, gdzie opublikowano zapytanie ofertowe. 

 

XI. Istotne warunki zamówienia

1.       Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert.

2.       Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.

3.       W przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została wybrana będzie uchylał się od zawarcia umowy Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

4.       Przed upływem terminu składania ofert, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może zmodyfikować treść niniejszego zapytania ofertowego. Informacja o dokonanej modyfikacji zostanie umieszczona w tożsamych miejscach, w których zostało zamieszczone zapytanie.

5.       Zamawiający może wezwać wykonawcę do wyjaśnień lub uzupełnień złożonej oferty w zakresie dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia.

6.       Zamawiający zastrzega sobie prawo do zakończenia postępowania na każdym etapie postępowania bez konieczności wyłonienia wykonawcy.

7.       Informację o unieważnieniu postępowania Zamawiający zamieszcza w tożsamy sposób w jaki zostało ogłoszone zapytanie.

8.       Zamawiający jest uprawniony do poprawienia w treści oferty oczywistych omyłek pisarskich, rachunkowych niezwłocznie zawiadamiając o tym danego Oferenta. W przypadku rozbieżności co do kwoty oferty, za cenę oferty Zamawiający przyjmuje się kwotę wpisaną słownie.

9.       Zamawiający może w toku badania oferty i oceny ofert żądać od Oferentów wyjaśnień oraz dokumentów dotyczących treści złożonych ofert.

10.   Decyzja o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną

 

XII. Warunki zmiany umowy

1.                  Dopuszcza się możliwość zmiany zawartej umowy w przypadkach określonych jak we wzorze umowy i/lub poniżej, w następujących przypadkach:

a)         zmiany, mające wpływ na realizację umowy,

b)        działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania  robót,

c)         wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.

d)        zaistnienie innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z zapytaniem ofertowym.

2.   W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności

 

XIII.  Wybór oferty

1.   Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający opublikuje na stronie www.bip.cmielow.pl

2.   Umowa w sprawie realizacji zamówienia zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie.

3.   Z przeprowadzonego postępowania zostanie sporządzony protokół.

 

XIV. Pozostałe informacje

1.Zamawiajaćy zastrzega  sobie prawo do unieważnienia postępowania  na każdym  jego etapie  bez podania przyczyny

2. Zamawiający dopuszcza  porozumiewanie się  z Wykonawcami  za pomocą e-maila. Każda ze stron na wezwanie drugiej potwierdza  otrzymanie informacji. Dowód transmisji danych oznacza, że wykonawca otrzymał  korespondencję. Zamawiający nie  ponosi odpowiedzialności za niesprawne  działanie  urządzeń Wykonawcy.

4. Umowa zostanie zawarta niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty. Przed podpisaniem umowy wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu następujące dokumenty:

- kosztorys wykonania umowy wykonany metodą uproszczoną zgodnie i na podstawie przedmiaru robót stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia,

- kopie uprawnień budowlanych oraz zaświadczenie, o którym mowa  w art. 12 ust. 7  ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane kierownika budowy

5. Klauzula RODO

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U.UE.. L. 2016 nr 119, s. 1 ze zm.) , zwanego dalej  „RODO” informuje, że:

- Administratorem Państwa danych jest Gmina Ćmielów ul. Ostrowiecka 40, 27-440 Ćmielów tel./fax /15/ 8612018 e-mail: urzad@cmielow.pl zwany dalej  „Administratorem” lub  „Zamawiającym” ;

- Administrator  wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym może  Pani/Pan skontaktować  się pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl; lub pisemnie, kierując  korespondencję  pod adres siedziby  Administratora.

- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu  przeprowadzenia postępowania  o udzielenie  zamówienia publicznego, opisanego w art. 2 pkt. 7a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r., poz. 1843ze zm.) zwanej dalej „ustawą” lub „pzp”, na : ,,Budowę oświetlenia drogowego„   zwanego  dalej „zamówieniem” prowadzonym w trybie art. 4 pkt. 8 ww. ustawy

-  Pani/Pana dane  osobowe  będą przetwarzane  na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – jako niezbędne  do wypełnienia  obowiązku  prawnego ciążącego na Administratorze  na mocy przepisów  ustawy  Pzp, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych  oraz innych przepisów prawa.

- W związku  z przetwarzaniem  danych w celu, o których  mowa  w ust. 3, odbiorcami Pani/Pana danych  osobowych mogą być:

a) podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa;

b) podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem są  współadministratorami danych osobowych lub przetwarzają w imieniu Administratora dane osobowe, jako podmioty przetwarzające;

c) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp lub innych przepisów prawa

1). Administrator może przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych[1]

2)  Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w pkt. c. Zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, przez okres  co najmniej 5 lat licząc od początku roku następującego po roku, w którym realizowane było zadanie, a  jeżeli  zobowiązania  wskazane w ofercie i umowie  przekroczą  ww. przedział czasowy,  okres  przechowywania obejmuje ten  termin.  Ponadto dane osobowe będą przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r. poz. 553 ze zm.), akty wykonawcze do tej ustawy oraz inne przepisy prawa.

3). W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu:

a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym, gdyby wykonanie tego obowiązku przez Zamawiającego, wymagało niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od Pani/Pana, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podanie nazwy lub daty postępowania (zakończonego postępowania) o udzielenie zamówienia[2]

b) prawo żądania sprostowania danych osobowych które są nieprawidłowe, a także prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych - przy czym skorzystanie przez Panią/Pana, z tego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp[3] ani naruszać integralności protokołu oraz jego załączników[4]

c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach:

-  gdy kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający  Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,

-  jeżeli przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się usunięciu danych  osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania,

-  Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne  Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

-  Jeżeli wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania –  do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są  nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu

- przy czym, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu[5], a nadto od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych spowoduje ograniczenie przetwarzania tych danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Zamawiający nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO[6]

4). W związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu:

a) prawo do usunięcia danych osobowych, gdyż na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), d) oraz e) RODO  – prawo to nie ma zastosowania w związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w ust. 3;

b)  prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż nie ma ono zastosowania, jeżeli podstawę prawną przetwarzania tych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

c)  prawa do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO.

9). Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

6). Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych skutkuje konsekwencjami określonymi w przepisach Pzp, w tym wykluczeniem z postępowania o udzielenie zamówienia,

7). Nie podlega Pani/Pan decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO.

Zgodnie z treścią art. 8a ust. 2 -4 ustawy Pzp informujemy iż:

- w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1– 3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane  dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.

- skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania  lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień  umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.

- wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.

Do obowiązków Wykonawcy należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). Ponadto wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio  pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

XV. Załączniki:

a)  Formularz ofertowy – zał. Nr 1;

b) Wzór umowy– zał. Nr 2;

c) Dokumentacja techniczna (projekty, przedmiary robót, specyfikacje techniczne) – zał. nr 3:

W/w załączniki dostępne są na stronie internetowej, na której opublikowano niniejsze ogłoszenie oraz w pokoju nr 0 w Urzędzie Miasta i Gminy w Ćmielowie, 27-440 Ćmielów, ul. Ostrowiecka 40.

Sporządził: Romuald Wójcik                                                                                                 

                                               

                                                                                                 ZATWIERDZAM:

            Burmistrz Ćmielowa

 

   /-/ Joanna Suska

 

                                      


[1] W takim przypadku należy udostępnić informacje o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję

odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1

akapit drugi, wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz informację o sposobach

uzyskania kopii tych zabezpieczeń lub o miejscu ich udostępnienia

[2] Patrz art. 8a ust. 2 oraz art. 97 ust. 1a ustawy Pzp.

[3] Patrz art. 8a ust. 3 ustawy Pzp

[4] Patrz art. 97 ust. 1b ustawy Pzp

[5] Patrz art. 8a ust. 4 ustawy Pzp

[6] Parz art. 96 ust. 3b ustawy Pzp